Pages

PROMOSI NOTA CENDAWAN 2011

PERCUMA PANDANGAN @ KOMEN @ IKLAN DISINI

ProjekCendawan 0 Komen & pandangan




Pemasaran tanaman cendawan merupakan salah satu "core bussines" di dalam aktiviti penanaman cendawan. Melalui pemasaran yang baik, pengguna tidak akan terputus bekalan cendawan yang dihasilkan atau dituai. Asalkan ada permintaan , maka adalah pasaran yang baik bagi penanaman cendawan ini.

Hasil tanaman cendawan bukan lah semata-mata produk segar dari ladang sahaja. Anda juga boleh menggunapakai hasil hiliran seperti Cucur Cendawan ( kata oghang Kedah cuchuq Cendawan), Cendawan Goreng dan Kerepek Cendawan.


Gambar : Idea diketengahkan oleh Rantau Agrotech Supply Enterprise Dari web http://rasemushroom.blogspot.com/

Di luar negara, hasil hilirannya tertumpu kepada penjualan beg-beg media cendawan yang dijadikan sebagai cenderamata atau Beg Media Cendawan " Do It YourSelef atau DIY). Di luar negara, ia dikenali sebagai mushroom kit. Anda boleh mencari maklumat ini di enjin carian. Idea mushroom kit ini memberi satu pengalaman yang baik kepada pengguna yang ingin menuai hasil cendawan sendiri di dalam rumah mereka.


Contoh Mushroom Kit yang diluar negara. Idea ini boleh diguna sebagai aktiviti hiliran.

Mushroom kit yang berbenih dijual boleh kepada pengguna. Bahkan penghantaran menggunakan kurier juga boleh dilakukan diseluruh dunia. Itulah aktiviti hiliran penanaman cendawan diluar negara dan usaha ini boleh dijalankan di Malaysia sepaerti rakan penanaman cendawan, Rantau Agrotech Supply Enterprise (RASE) mengorak langkah untuk memasarkan beg cendawan berbenih di dalam kotak.

Bagi saya, inilah idea yang boleh diketengah bagi rakan penanaman cendawan bagi mendapat hasil sampingan selain menanam cendawan. Tahniah RASE! :)

IDEA KREATIF PASTI MENGUNTUNGKAN. INTERNET SUMBER INSPIRASI !!! IZWAN - PROJEKCENDAWAN

0 Komen & pandangan: