Pages

PROMOSI NOTA CENDAWAN 2011

PERCUMA PANDANGAN @ KOMEN @ IKLAN DISINI

ProjekCendawan 0 Komen & pandangan




Alhamdulillah Taklimat Penanaman Cendawan yang diadakan di Wisma Tani, Putrajaya pada hari ini (28 Jun 2007) melebihi dari sasaran biasa seramai 109 orang yang hadir di dalam taklimat penanaman cendawan ini. Kebanyakkan yang hadir mendapatkan maklumat taklimat ini dari web blog http://projekcendawan.blogspot.com/ dan web rangkaian kerjasama http://jutawantani.wordpress.com/ serta forum http://www.bicarajutawan.com/. Revolusi pertanian juga seiring dengan gelombang capaian maklumat di internet.

Penceramah di dalam taklimat ini telah disampaikan oleh Puan Normah Ibrahim dari Seksyen Tanaman Industri, Bahagian Padi Tanaman Industri dan florikultur. Jabatan Pertanian, Putrajaya yang telah lama berpengalaman di dalam indutri penanaman cendawan sejak tahun 70-an lagi.



Taklimat cendawan yang berlangsung selama 3 jam itu mendedahkan banyak maklumat berkaitan dengan sejarah cendawan di Malaysia, Amalan baik penanaman, kaedah penanaman cendawan dan pembiayaan atau insentif dari Jebatan Pertanian bagi penanaman cendawan. terima Kasih kepada puan Normah Ibrahim kerana sudi memberi ilmu dan tunjuk ajar sepanjang taklimat cendawan ini.

Tahniah sekali lagi kepada mereka yang telah hadir di sepanjang taklimat yang padat dan bermanfaat ini. Insyallah, saya akan memasukkan video taklimat buat semua pengunjung blog projekcendawan yang tidak kesempatan untuk mendengar ceramah cendawan. Semoaga kita dapat berkongsi maklumat dikalangan kita.

Taklimat akan datang, akan saya kemaskini buat anda semua dan kepada semua pengusaha-pengusaha cendawan, binalah rangkaian anda di sini. Terima Kasih kepada webmaster http://jutawantani.wordpress.com Salam Mesra dari saya. Wan

p/s: Jika ingin bertani tanpa kotor, jadilah usahawan cendawan yang memerlukan kebersihan. hehe :):):) Wassalam dari Wan, Kedah AgroFarm

0 Komen & pandangan: